Din handlekurv er nå tom!
Alminnelige leveringsvilkår
Utstyr leveres ihht gjeldende CE,- og typegodkjenninger.
Tilbudets gyldighet:
42 dager fra tilbudsdato.
Betalingsvilkår:
14 dager netto eller etter avtale.
Forsinkelsesrenter:
Etter forfall beregnes forsinkelsesrente på 10,75 prosent p.a.
Purregebyr/inkassovarsel:
Ved purring/inkassovarsel beregnes et gebyr på kr 35.-.
Levering:
Leveringstid etter nærmere avtale.
Leveres EXW ihht Incoterms 2020
Priser:
Alle priser er oppgitt eks. mva og frakt om ikke annet er nevnt.
Prisene er basert på valutakurs 11,25 Euro. Om kursen for valuta endres mer enn 3%, forbeholder vi oss retten å utføre tilsvarende justering.
HVACS AS eier varen til kjøpesummen er betalt i sin helhet.
HVACS AS tar forbehold om varetilgang på gitte tilbud. Endelig tilgang og leveringstidspunkt bekreftes ved en ordrebekreftelse.
Mottakskontroll
Kunden er ansvarlig for å kontrollere at godset ikke er utsatt for transportskader og at antall kolli stemmer med pakkseddel.
Ved avvik skal dette alltid noteres på sjåførens fraktbrev.
Ved avvik, send alltid kopi av fraktbrevet på e-post til ordre@hvacs.no sammen med bilde(r) som kan dokumentere avviket og kontakt oss per telefon.
Transportskader
Ved synlige skader:
- Kunde skriver skademelding til transportselskapet omgående.
- Fotografi av skaden skal mailes til transportør og til oss på ordre@hvacs.no
- Nye deler sendes fra oss til kunde. Når utredning fra transportøren er gjort, avgjøres det hvem som skal dekke skaden økonomisk.
Ved skjulte skader:
- Om godset ikke har noen synlige skader ved mottakskontroll, skal en kontroll av varemottaket være gjort innen 7 virkedager fra mottak. • Samme prosedyre for erstatning gjelder som ved synlige skader.
Retur
Ingen retur av leverte varer skal gjøres før dette er avtalt med vår kundeansvarlig. Kun varer med ubrutt emballasje kan returneres. Verdi på returnert vare inklusiv eventuell fraktkostnad, skal avtales før retur.
Reklamasjon
I henhold til Kjøpsloven. Som reklamasjon regnes produktfeil, skader under frakt eller feillevering.
Ved en reklamasjon skal HVACS AS kontaktes skriftlig på epost til kontaktperson eller ved henvendelse til ordre@hvacs.no for videre håndtering.
Epost skal inneholde beskrivelse av reklamasjonssak, bilder og vårt ordrenummer eller ordrebekreftelse.
Reklamasjon skal varsles innen 1 uke etter at feilen er oppdaget.
Forventet responstid er 14 dager, men ved tyngre feilsøkingssaker hvor produsent eller 3. part er innblandet i avklaring må det regnes med lengre behandlingstid. Oppdatering av prosess skal uansett gjøres innen 14 dager.
Eventuelle indirekte kostnader i forbindelse med reklamasjonssaken dekkes ikke, men skal i godkjente tilfeller avtales på forhånd og må være sendt HVACS AS innen 30 dager etter at reklamasjonen er rettet. Om dette ikke skjer så godtas heller ikke kostnaden.
Garantikrav utenfor reklamasjonsperiode må rettes direkte til produsent.
Ved tilfeller hvor produkt ikke er montert i henhold til produsentens montasjeanvisninger, blitt misbrukt eller endret vil ikke reklamasjon bli godkjent. Defekt vare skal returneres HVACS AS med mindre annet er avtalt.
Force Majeure
Selger kan ikke holdes ansvarlig for mangler eller forsinkelser som skyldes forhold som ligger utenfor Selgers kontroll, herunder, men ikke begrenset til, lokal eller landsomfattende arbeidskonflikt, brann, krig, virus eller andre alvorlige dataangrep, militær oppstand, beslagleggelse, valutarestriksjoner, opprør, mangel på transportmidler (stengte veier/togforbindelser m. m.), alminnelig varemangel, kassering av store arbeidsstykker, mangel på arbeidskraft eller innskrenkinger av krafttilførsel.
Selger skal gi Kjøper meddelelse om slike forhold og følgene av disse innen rimelig tid.
Returordning
Vi har avtale med Norsirk AS om produsentansvarsordningen jfr Avfallsforskriftens kapittel 1, 3 og 7. Returordningen skjer i regi av Norsirk AS eller av godkjente datterselskaper.